ARTIS DISANJUNG, ULAMA’?

3 comments - Post a comment

ARTIS DISANJUNG, ULAMA’?
30-11-06
KHAMIS

Saya ingin menyambung semula perbicaraan tajuk ARTIS JADI IKUTAN, ULAMA’ JADI SENDAAN yang saya hantar pada 28-11-06. Baru sekejap tadi saya mendengar perbualan beberapa orang teman sekerja…

Antara isi perbualan mereka ialah “…wui aritu aku jumpa artislah….em…kalau dapat bersalam ngan mereka seronoknya”…..

Ada juga yang menjawab “ kalau artis perempuan oklah jugak bergambar…….”……


Mungkin kata-kata mereka ini sekadar gurauan dan mengisi lapang. Namun apa yang patut kita fakir bersama ialah artis disebut-sebut tapi ulama’?....maybe tak kenal pun siapa-siapa……Nielah timbulnya satu idea dari saya iaitu kita kene memperkenalkan ulama’ kepada generasi muda kita hari ini…..

Artis mempunyai tempat yang meluas dalam masyarakat. Depa ada tv, media, radio, dan pelbagai saluran untuk memperagakan cara hidup mereka. Namun alangkah sedihnya, kita tidak mengambil langkah yang bijak untuk mempromosikan ulama’ kita…….

Mungkin ulama’ mempunyai sikap rendah diri…itu saya tak nafikan….tapi kalau ulama’ tak bersuara…tak promosikan dirinya sehingga artis yang tak keruan Islamnya mengeluarkan pandangan mengenai Islam…..ulama’ masih boleh berkata….takpalah….biarlah kami merendah diri………Renungkan…..

 
This Post has 3 Comments Add your own!
AMIN AL-KALANTANI - 11/29/2006 4:27 PM

Aktiviti artis hari ini cukup giat dengan adanya support daripada beberapa pihak tertentu. Kita tak dapat satu solution bagaimana nak perkenalkan ulama'-ulama' kita.

~NIZAM~ - 11/29/2006 4:44 PM

Penulisan yang baik..teruskan perjuangan penulisan ini. boleh jugak dihantar ke mana2 majalah ilmiah, dan akhbar tempatan...-Nizam

AMIN AL-KALANTANI - 11/30/2006 5:54 PM

terima kasih pada nizam kerana sudi memberi komentar

Post a Comment