MELAYU MURTADKAN MELAYU

No Comment - Post a comment

TAJUK: MELAYU MURTADKAN MELAYU
22 NOVEMBER 2006 (RABU)
1 DZULKAEDAH 1412


Saya cuba menyambung semula perbicaraan mengenai Azhar Mansor dan Raja Serina. Em….nampak pelbagai kecelaruan dan juga kesamaran. Apakah faktor utama timbulnya kes ini. Selepas solah maghrib di apartment semarak. Aku berborak-borak berkenaan projek majlis bersunat ngan Abg Sirajudin. Alhamdulillah dalam perbincangan tu juga dia ada menanyakan saya berkenaan kes ini. Saya cuba untuk memberi jawapan yang semudah mungkin dan cuba membawa isu yang lebih utama.

Isu utama yang saya cuba lontarkan ialah jika Azhar Mansor tidak membaptiskan orang Melayu masuk kristian, adakah ada melayu lain yang membaptiskan orang melayu masuk kristian? Maksudnya di sini ialah bagi saya jika Azhar Mansor tidaklah sebagaimana yang didakwa, maka kita mesti mendakwa mana-mana umat Melayu yang membaptiskan Melayu Islam yang lain.

Bagi saya melayu mesti mempunyai identiti sendiri. Melayu mengikut tafsiran perlembagaan ialah orang yang mengamalkan budaya Melayu dan beragama Islam. Em..tentu kita masih ingat dengan kata-kata yang mahsyur oleh Hang Tuah “ Takkan Melayu Hilang Di dunia”….Sekilas pandang ini adalah kata-kata yang bleh memberi perangsang kepada kita….Hakikatnya hari ini Melayu ada tapi adab dan tatasusila seperti orang bukan Melayu…..

Melayu takkan hilang di dunia jika Melayu berpegang teguh dengan Islam. Ini kerana ugama Islam akan dipelihara oleh Allah sampai ke akhir zaman. Isu melayu murtadkan melayu sudah lama timbul tetapi hasil dan buahnya kini dapat dilihat di merata-rata tempat. Mereka sudah berakar tunjang, dah mempunyai batang dan ranting-ranting….bahkan sudah mula berbuah…….

 
This Post has No Comment Add your own!

Post a Comment